Розробка урока 11-М. Другий клас. НУШ

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

С.І.Федун

О.В.Чорний

В.Г.Нагорнюк

 

Урок 11-М

Тема уроку:  «Музика, що творить легенду».  Музика у мультфільмах. Народні мотиви у професійній музиці. Увертюра. Слухання: Б.Буєвський. Фрагмент увертюри до музичного мультфільму «Лісова пісня» за поемою Л.Українки. Виконання пісні «Рушничок» - муз. і сл.:  І. Білик. Розучування пісні «Киця-кицюня» - сл. та муз.: Ігор Білик

Мета і завдання:

·         ознайомити учнів із поняттям «увертюра»;

·         ознайомити учнів із особливостями використання музики під час створення мультфільмів;

·         формувати в учнів навички аналізу-інтерпретації музичного твору;

·         формувати в учнів навички поведінки та постави під час співу;

·         формувати інтерес до творів музичного мистецтва та музикування;

·         розвивати в учнів емоційне ставлення до краси музичних творів;

·         розвивати співочі уміння та навички та відчуття ритму;

·         розвивати музичну память учнів.

Обладнання:

·   для вчителя: мультимедійний додаток, картки, музичний інструмент, технічні засоби відтворення;

твори для слухання:  Б.Буєвський. Фрагмент увертюри до музичного мультфільму «Лісова пісня» за поемою Л.Українки;

твір для виконання: «Рушничок» – муз. і сл.:  І. Білик, «Киця-кицюня» – сл. та муз.: І. Білик

для учня: картки

Хід уроку

№ п/п

Орієнтов-ний час

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Очікуваний результат

І.

                                                       Пояснення нового матеріалу

1.1

1 хв

Музичне вітання

Учні й вчитель вітаються

Налаштування учнів на урок

1.2

3 хв

Учитель пропонує учням переглянути тизер  до мультфільму «Мавка» та дати відповіді на запитання:

1.    Про кого розповідається у мультфільмі?

2.    Хто така Мавка?

3.    Яке значення має музика та пісні у мультфільмі?

Учні переглядають мультфільм і дають відповіді на запитання учителя

Аналітико-поняттєве налаштування на вивчення теми уроку –

1.3

0,5 хв

Повідомлення теми та мети уроку

 

 

1.4

2 хв

Учитель пропонує учням ознайомитися із судженням про музику у мультфільмах, подане у картці: МУЗИКА У МУЛЬТФІЛЬМАХ це музичний супровід мультиплікаційного зображення, який шляхом зміни ритму, темпу й гучності допомагає передати характер персонажів, зміст і настрій подій у мультфільмі

Учні сприймають новий навчальний матеріал

Формування предметних компетенцій

1.5

3 хв

Учитель пропонує учням виконати завдання, подане у картці: які музичні інструменти можуть «озвучити» удар булави, спів пташечки, а які «зобразити» ніжність матусі? З’єднати картинки стрілочками

Учні виконують завдання вчителя

Аналітико-пізнавальна діяльність учнів

1.6

1,5 хв

Учитель пропонує учням ознайомитися із визначенням поняття «увертюра», поданим у картці: УВЕРТЮРА – це музичний твір в оркестровій музиці, що є вступом до опери, балету тощо

Учні сприймають новий навчальний матеріал

Формування предметних компетенцій

1.7

4,5 хв

Учитель повідомляє учням, що завдання будь-якої увертюри – створити настрій, налаштувати глядачів до сприйняття опери чи балету, підготувати їх до того, що відбуватиметься на сцені. Ту ж саму роль виконує й увертюра до мультфільмів. Спробуйте пригадати хоча б один мультфільм, під час титрів якого не звучить музика. Навряд чи це вдасться, адже увертюра у мультфільмі, кіно відіграє значну роль. Глядач, ще не побачивши першого кадру, за характером музики може здогадатися, який за жанром фільм (комедія, драма тощо).

Учитель пропонує учням прослухати та переглянути фрагмент увертюри Б.Буєвського до музичного мультфільму «Лісова пісня» за поемою Л.Українки та відповісти на запитання:

1.       Яких персонажів мультфільму ви впізнали?

2.       Яку пору року зображено у мультфільмі? Що дозволяє тобі так стверджувати?

3.       Як музика допомогла відтворити у мультфільмі цю пору року?

4.       За допомогою яких музичних інструментів передано образ лісових духів?

5.       За допомогою якого музичного інструмента передано образ Мавки?

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

ІІ

Музикування

2.1

2 хв

Поспівка. Учитель пропонує учням виконати поспівку (ноти у мультимедійному додатку до уроку)

 

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

2.2

 

 5 хв

Учитель організовує роботу з виконання пісні І.Білика «Рушничок»

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

2.3

1,5 хв

Фізкультхвилинка (мультимедійни додаток)

Учні виконують вправи за зразком на відео

Фізичне розвантаження

2.4

12 хв

Учитель організовує роботу з розучування пісні «Киця-кицюня» – сл. та муз.: І. Білик (нотний запис, плюс та мінус у мультимедійному додатку) за такими етапами:

1.       Слухання пісні.

2.       Аналіз-інтерпретація музичного твору:

  • Хто головний герой пісні?
  • Якою у пісні змальовано кицю? 
  • Чому образ киці викликає у тебе симпатію?
  • Яким є характер музики? Які засоби музичної виразності допомогли його передати?

3.       Розучування пісні.

Учні вчать пісню

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

ІІІ.

Підсумок уроку

3.1

3 хв

Учитель пропонує учням дати відповідь на запитання:

-  Розкажіть про значення музики в мультиплікації.

- Яке значення увертюри в музично-театральних виставах?

 

Учні вчаться робити висновки з вивченої теми

На підставі власних суджень відбувається систематизація та узагальнення мистецьких компетенцій учнів

3.2

1 хв

Учитель здійснює вербальне оцінювання навчальних досягнень учнів із даної теми

 

 

 

Повний обсяг матеріалів уроку