ТЕМА ТИЖНЯ №15: ПОДОРОЖ У ЧАСІ
ТЕМА
ТИЖНЯ №15: ПОДОРОЖ У ЧАСІ
Урок № 15-О
Тема
уроку: Подорож у часі «Дарунки у день
Святого Миколая». Прикладна діяльність.
Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами.
Поняття контрасту. Аплікаційна робота «Святкова ялинка»
Мета і завдання:
- ознайомити учнів з
принципом створення симетричної силуетної форми;
- ознайомити учнів з
поняттям контрасту;
- повторити
характеристики кольорів: темний – світлий, теплий – холодний;
- розвивати в учнів навички виконання декоративної
композиції;
- розвивати творчу
уяву та фантазію учнів.
Обладнання:
·
для вчителя: DVD-диск,кольоровий папір, клей, ножиці
·
для учня: картки, кольоровий папір, клей, ножиці, прості олівці.
Хід уроку
№ п/п |
Орієнтов-ний
час |
Діяльність
учителя |
Діяльність
учнів |
Очікуваний
результат |
І. |
Пояснення нового матеріалу |
|||
|
|
Вступ |
||
1.1 |
1,5
хв |
Емоційне введення. Учитель пропонує учням переглянути
відеофрагмент «Зимова казка» та дати відповіді на запитання: 1.
На
яке найперше зимове свято з нетерпінням чекають всі діти? Учитель пропонує учням прослухати
розповідь. «ДАРУНКИ В ДЕНЬ ВЯТОГО МИКОЛАЯ» Всі діти з радістю та
надією чекають День Святого Миколая. За народним повір’ям
у цей день слухняні і чемні діти за свої добрі вчинки обов’язково отримують
від Миколая подарунки. Як же Святий Миколай встигає до усіх дітей на
Землі? Наша планета кругла, тому в
різних її місцях час на годиннику теж різний. Завдяки цьому Святий Миколай
своєчасно встигає до кожної дитини. |
Учні переглядають відео та дають
відповіді на запитання, налаштовуються на вивчення теми |
Поняттєво-емоційне налаштування на
сприйняття теми та мети уроку |
1.2 |
0,5 хв |
Повідомлення теми та мети уроку |
|
|
1.3 |
1,5 хв |
Учитель звертає увагу учнів на картину
Мішель Волпіцелли «Редагування кольору. Блакитний» на картці (формат А-5) та
пропонує дати відповіді на запитання: 1.
Що
зображено на картині? 2.
Назви
кольори, які використав художник у своїй роботі. 3.
Який
настрій виник у вас від побаченого на картині? |
Учні сприймають навчальний
матеріал, працюючи з карткою |
Поглиблення компетентнісного рівня
з теми |
1.4 |
2 хв |
Учитель пропонує учням переглянути зображення новорічних
кульок на картці (формат А-6) та виконати завдання, яке підготував для них
Грайлик: визначити 1.
Які з них мають світлі кольори? 2.
Які є темними? 3.
Назвати теплі кольори. 4.
Які з кульок мають
холодний колір? |
Актуалізація опорних знань учнів |
Підготовка учнів до вивчення нового матеріалу |
1.5 |
3 хв |
Учитель звертає увагу учнів на іншу картку (формат
А-6), на якій подані контрастні пари (світлий - темний, теплий – холодний),
та на надпис на ній. Учитель пропонує учням назвати контрастні пари кольорів
із картки за «принципом» «світлий – темний», а потім «теплий – холодний» |
Учні сприймають навчальний матеріал, працюють з карткою |
Включення учнів у пізнавальний процес |
1.6 |
0,5хв |
Учитель звертає увагу учнів на зображення на звороті
цієї картки (формат А-6) та пропонує ознайомитися із визначенням поняття «контраст».
Кольори, які відрізняються між собою, як світлий та темний, теплий і холодний – називаються контрастними
|
Учні сприймають навчальний матеріал, працюють з карткою |
Поглиблення компетентнісного рівня з теми |
1.7 |
1
хв |
Фізкультхвилинка (відео DVD-диск у папці до 15
уроку музичного мистецтва) «Ялиночка» |
Учні виконують вправи за зразком
на відео |
Фізичне розвантаження |
1.8 |
0,5 хв |
Учитель
наголошує на правилах техніки безпеки
при роботі з ножицями |
Учні засвоюють інформацію вчителя |
Формування навичок безпечної роботи з ножицями |
І |
Практична робота |
|||
2.1 |
19,5 хв |
Виконання аплікаційної
роботи під керівництвом учителя. 1.
Аркуш зеленого паперу складаємо навпіл (лінія згину
повинна бути перпендикулярною до його довшої сторони) та по лінії згину розрізаємо навпіл. 2.
Одну з частин паперу складаємо навпіл (лінія згину
повинна бути перпендикулярною до його коротшої сторони), кольоровою стороною
в середину. 3.
За зразком, представленим у робочому альбомі-зошиті, по
отриманій заготовці наносимо зображення половини ялинки. 4.
Вирізаємо зображення по отриманому контуру та
розгортаємо отриману форму. Учитель
наголошує на тому, що отримане
зображення ялинки складається з двох однакових, дзеркально відображених
частин. Таке зображення називається симетричним, причому лінія згину є віссю
симетрії. 5.
Наклеюємо отримане силуетне зображення ялинки наклеюємо
на аркуш паперу синього кольору у вертикальному форматі по центру. 6.
Учитель дзвертає увагу на зображення «Ялинка у
святковому оздобленні» і пропонує учням прикрасити свої ялинки, використавши
для цього вирізані з кольорового паперу (жовтого, червоного тощо, крім
зеленого) зображення різних геометричних фігур, які нагадують ялинкові
іграшки |
Учні знайомляться
з етапами виконання роботи та сприймають інформацію вчителя |
Поглиблення компетентнісного рівня учнів із теми |
ІІІ. |
Підсумок уроку. |
|||
3.1 |
1 хв |
Учитель пропонує учням знайти на своїх партах і
показати предмети симетричної форми (підручник тощо) та показати де в них
знаходиться вісь симетрії |
Учні виконують завдання вчителя |
Системати-зація знань, умінь та навичок учнів |
3.2 |
3 хв |
Учитель розміщує на дошці учнівські роботи, в яких
найбільш виразно виявляється вдале застосування понять, що засвоювалися на
уроці, та роботи які містять характерні учнівські помилки і спільно з учнями
проводить їх аналіз (основна увага звертається на правильність і цілісність
композиційного розміщення зображення, контрастність елементів оздоблення
відносно кольору ялинки) |
Учні під керівництвом учителя проводять аналіз творчих
робіт однокласників |
На підставі аналізу відбувається систематизація та
узагальнення поняттєвих компетенцій
учнів. |
3.3 |
1 хв |
Учитель здійснює вербальне оцінювання навчальних
досягнень учнів із даної теми |
|
|
Урок 15-М
Тема
уроку: Подорож у часі «А хто, хто Миколая
любить…». Пісні зимових свят. Слухання «Святий Миколай». сл. Л. Недін, муз. О.
Янушкевич. «А капела» - виконання пісні без музичного супроводу. Виконання пісні «Новорічна» - сл. Є. Бережного, муз. О.
Янушкевич
Мета і завдання:
·
ознайомити учнів із поняттям «а
капела»;
·
формувати в учнів навички
аналізу-інтерпретації музичного твору;
·
формувати в учнів навички
поведінки та постави під час співу;
·
формувати інтерес до творів музичного мистецтва та
музикування;
·
розвивати в учнів емоційне ставлення до краси музичних
творів;
·
розвивати співочі уміння та навички;
·
розвивати музичну пам’ять
учнів.
Обладнання:
- для вчителя: DVD-диск, картки, фрагмент мультфільму «Подорожі у
часі», музичний інструмент, програвач;
твори для слухання: «Святий Миколай» -
муз. О. Янушкевич, сл. Л. Недін, «Святий Миколай» - муз.та сл. Руслан Грех;
твір для виконання: «Новорічна» - сл. Є.
Бережного, муз. О. Янушкевич
для учня: картки
Хід уроку
№ п/п |
Орієнтов-ний час |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Очікуваний результат |
І. |
Пояснення нового матеріалу |
|||
1.1 |
1
хв |
Музичне вітання |
Учні й вчитель вітаються |
Налаштування учнів на урок |
1.2 |
4,5
хв |
Учитель пропонує учням переглянути фрагмент
мультфільму «Подорожі у часі» та дати відповіді на запитання: 1.
Про
кого і про що розповідається у мультфільмі? 2.
Де
побували кролики і як це їм вдалося? 3.
Як
ви вважаєте, чи можливо сьогодні здійснити подорож у часі? |
Учні переглядають мультфільм і
дають відповіді на запитання учителя |
Аналітико-поняттєве налаштування
на вивчення теми уроку |
1.3 |
0,5
хв |
Повідомлення теми та
мети уроку |
|
|
1.4 |
3
хв |
Учитель пропонує учням переглянути мультфільм на
пісню Р.Греха «Святий Миколай» та відповісти на запитання: 5.
Як
вдається святому Миколаю вчасно подарувати всім слухняним діткам подарунки? |
Учні переглядають мультфільм і
відповідають на запитання |
Налаштування на вивчення теми
уроку, міжпредметні зв’язки, актуалізація опорних знань учнів |
1.5 |
2,5
хв |
Учитель
пропонує учням прослухати музичний твір («Святий Миколай» - муз. О.
Янушкевич, сл. Л. Недін), переглядаючи картинки, подані на картці (формат
А-5), порівняти її з твором, який вони
співають та відповісти на запитання: 1. Про що співається у цих піснях? 2. Який настрій подарували вам ці пісні? 3. Що є спільним і відмінним у звучанні цих
пісень? |
Учні виконують завдання, працюють
із карткою |
Пізнавальна діяльність учнів |
1.6 |
1
хв |
Узагальнюючи проведену роботу, учитель наголошує на
тому, що музичну композицію, яку вони щойно прослухали, було виконано «а
капела» - виконання пісні без музичного супроводу. (Картка формату А-6 «А капела») |
Учні сприймають навчальний
матеріал |
Поглиблення компетентнісного рівня
з теми |
|
1,5
хв |
Фізкультхвилинка з «Ялиночка» (відео DVD-диск) |
Учні виконують вправи за зразком
на відео |
Фізичне розвантаження |
ІІ |
Музикування |
|||
2.1 |
2 хв |
Поспівка «Зимонька».
Учитель пропонує учням виконати
поспівку (ноти на DVD-диску в папці до попереднього уроку) |
Учні виконують поставлене завдання |
Поглиблення компетентнісного рівня
з теми |
2.2 |
3,5
хв |
Учитель пропонує учням виконати
пісню «Новорічна» - сл. Є. Бережного, муз. О. Янушкевич |
Учні виконують поставлене завдання |
Поглиблення компетентнісного рівня
з теми |
2.3 |
2,5
хв |
Учитель після першого виконання
пісні пропонує учням виконати декілька фраз пісні, заміщаючи текст словами
«ті-ті», «та» в залежності від тривалості звуків (вправа) |
Учні виконують поставлене завдання |
Поглиблення компетентнісного рівня
з теми |
2.4 |
4
хв |
Учитель пропонує учням переглянути
та прослухати відеопрезентацію «Ритми зими» Учитель організовує клас на
виконання музично-дидактичної гри: проплескати мелодію: підказкою є малі та
великі зображення сніжинок (ритмічна вправа) |
Учні виконують поставлене завдання |
Поглиблення компетентнісного рівня
з теми |
2.5 |
6
хв |
Учитель організовує клас на
виконання пісні «Новорічна» |
Учні виконують поставлене завдання |
Поглиблення компетентнісного рівня
з теми |
ІІІ. |
Підсумок
уроку. |
|||
3.1 |
2
хв |
Учитель пропонує учням дати відповідь
на запитання: -
Як ви розумієте значення слова «а капела»? |
Учні вчаться роботи висновки з
вивченої теми |
На підставі власних суджень
відбувається систематизація та узагальнення мистецьких компетенцій учнів |
3.2 |
1
хв |
Учитель здійснює вербальне оцінювання
навчальних досягнень учнів із даної теми |
|
|
https://drive.google.com/drive/folders/1I-gQb3HnsVPjPVksC64olMzcOii3y19l?usp=sharing