ТЕМА ТИЖНЯ №15: ПОДОРОЖ У ЧАСІ
ТЕМА
ТИЖНЯ №15: ПОДОРОЖ У ЧАСІ
Урок № 15-О
Тема
уроку:  Подорож у часі «Дарунки у день
Святого Миколая». Прикладна діяльність.
Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами.
Поняття контрасту. Аплікаційна робота «Святкова ялинка»
Мета і завдання: 
- ознайомити учнів з
     принципом створення симетричної силуетної форми;
- ознайомити учнів з
     поняттям контрасту;
- повторити
     характеристики кольорів: темний – світлий, теплий – холодний;
- розвивати в учнів навички виконання декоративної
     композиції; 
- розвивати творчу
     уяву та фантазію учнів.
Обладнання: 
·  
для вчителя: DVD-диск,кольоровий папір, клей, ножиці 
·  
для учня: картки, кольоровий папір, клей, ножиці, прості олівці.
Хід уроку
| № п/п | Орієнтов-ний
  час | Діяльність
  учителя | Діяльність
  учнів | Очікуваний
  результат | 
| І. |                                                        Пояснення нового матеріалу  | |||
|  |  | Вступ | ||
| 1.1 | 1,5
  хв | Емоційне введення. Учитель пропонує учням переглянути
  відеофрагмент «Зимова казка» та дати відповіді на запитання: 1.    
  На
  яке найперше зимове свято з нетерпінням чекають всі діти? Учитель пропонує учням прослухати
  розповідь. «ДАРУНКИ В ДЕНЬ ВЯТОГО МИКОЛАЯ» Всі діти з радістю та
  надією чекають День Святого Миколая. За народним повір’ям
  у цей день слухняні і чемні діти за свої добрі вчинки обов’язково отримують
  від Миколая подарунки. Як же Святий Миколай встигає до усіх дітей на
  Землі?  Наша планета кругла, тому в
  різних її місцях час на годиннику теж різний. Завдяки цьому Святий Миколай
  своєчасно встигає до кожної дитини.                              | Учні переглядають відео та дають
  відповіді на запитання, налаштовуються на вивчення теми | Поняттєво-емоційне налаштування на
  сприйняття теми та мети уроку | 
| 1.2 | 0,5 хв | Повідомлення теми та мети уроку |  |  | 
| 1.3 | 1,5 хв | Учитель звертає увагу учнів на картину
  Мішель Волпіцелли «Редагування кольору. Блакитний» на картці (формат А-5) та
  пропонує дати відповіді на запитання: 1.    
  Що
  зображено на картині? 2.    
  Назви
  кольори, які використав художник у своїй роботі. 3.    
  Який
  настрій виник у вас від побаченого на картині? | Учні сприймають навчальний
  матеріал, працюючи з карткою  | Поглиблення компетентнісного рівня
  з теми  | 
| 1.4 | 2 хв | Учитель пропонує учням переглянути зображення новорічних
  кульок на картці (формат А-6) та виконати завдання, яке підготував для них
  Грайлик: визначити 1.      
  Які з них мають світлі кольори? 2.      
  Які є темними? 3.      
  Назвати теплі кольори. 4.      
  Які з кульок мають 
  холодний колір? | Актуалізація опорних знань учнів | Підготовка учнів до вивчення нового матеріалу | 
| 1.5 | 3 хв | Учитель звертає увагу учнів на іншу картку (формат
  А-6), на якій подані контрастні пари (світлий - темний, теплий – холодний),
  та на надпис на ній.  Учитель пропонує учням назвати контрастні пари кольорів
  із картки за «принципом» «світлий – темний», а потім «теплий – холодний» | Учні сприймають навчальний матеріал, працюють з карткою | Включення учнів у пізнавальний  процес | 
| 1.6 | 0,5хв | Учитель звертає увагу учнів на зображення на звороті
  цієї картки (формат А-6) та пропонує ознайомитися із визначенням поняття «контраст».
  Кольори, які  відрізняються між  собою, як світлий  та темний, теплий і холодний – називаються контрастними
   | Учні сприймають навчальний матеріал, працюють з карткою | Поглиблення компетентнісного рівня з теми | 
| 1.7 | 1
  хв | Фізкультхвилинка (відео DVD-диск у папці до 15
  уроку музичного мистецтва) «Ялиночка» | Учні виконують вправи за зразком
  на відео | Фізичне розвантаження | 
| 1.8 | 0,5 хв | Учитель
  наголошує на  правилах техніки безпеки
  при роботі з ножицями | Учні засвоюють інформацію вчителя | Формування навичок безпечної роботи з ножицями | 
| І | Практична робота | |||
| 2.1 | 19,5 хв | Виконання аплікаційної
  роботи під керівництвом учителя.  1.   
  Аркуш зеленого паперу складаємо навпіл (лінія згину
  повинна бути перпендикулярною до його довшої сторони)  та по лінії згину розрізаємо навпіл. 2.   
  Одну з частин паперу складаємо навпіл (лінія згину
  повинна бути перпендикулярною до його коротшої сторони), кольоровою стороною
  в середину. 3.   
  За зразком, представленим у робочому альбомі-зошиті, по
  отриманій заготовці наносимо зображення половини ялинки.  4.   
  Вирізаємо зображення по отриманому контуру та
  розгортаємо отриману форму. Учитель
  наголошує на тому, що отримане
  зображення ялинки складається з двох однакових, дзеркально відображених
  частин. Таке зображення називається симетричним, причому лінія згину є віссю
  симетрії. 5.   
  Наклеюємо отримане силуетне зображення ялинки наклеюємо
  на аркуш паперу синього кольору у вертикальному форматі по центру. 6.   
  Учитель дзвертає увагу на зображення «Ялинка у
  святковому оздобленні» і пропонує учням прикрасити свої ялинки, використавши
  для цього вирізані з кольорового паперу (жовтого, червоного тощо, крім
  зеленого) зображення різних геометричних фігур, які нагадують ялинкові
  іграшки | Учні знайомляться 
  з етапами виконання роботи та сприймають інформацію вчителя | Поглиблення компетентнісного рівня учнів із теми | 
| ІІІ. | Підсумок уроку. | |||
| 3.1 | 1 хв | Учитель пропонує учням знайти на своїх партах і
  показати предмети симетричної форми (підручник тощо) та показати де в них
  знаходиться вісь симетрії | Учні виконують завдання вчителя | Системати-зація знань, умінь та навичок учнів | 
| 3.2 | 3 хв | Учитель розміщує на дошці учнівські роботи, в яких
  найбільш виразно виявляється вдале застосування понять, що засвоювалися на
  уроці, та роботи які містять характерні учнівські помилки і спільно з учнями
  проводить їх аналіз (основна увага звертається на правильність і цілісність
  композиційного розміщення зображення, контрастність елементів оздоблення
  відносно кольору ялинки) | Учні під керівництвом учителя проводять аналіз творчих
  робіт однокласників | На підставі аналізу відбувається систематизація та
  узагальнення поняттєвих компетенцій 
  учнів. | 
| 3.3 | 1 хв | Учитель здійснює вербальне оцінювання навчальних
  досягнень учнів із даної теми |  |  | 
Урок 15-М
Тема
уроку:  Подорож у часі «А хто, хто Миколая
любить…». Пісні зимових свят. Слухання «Святий Миколай». сл. Л. Недін, муз. О.
Янушкевич. «А капела» - виконання пісні без музичного супроводу. Виконання  пісні «Новорічна» - сл. Є. Бережного, муз. О.
Янушкевич  
Мета і завдання: 
·        
ознайомити учнів із поняттям «а
капела»;
·        
формувати в учнів навички
аналізу-інтерпретації музичного твору;
·        
формувати в учнів навички
поведінки та постави під час співу;
·        
формувати інтерес до творів музичного мистецтва та
музикування;
·        
розвивати в учнів емоційне ставлення до краси музичних
творів;
·        
розвивати співочі уміння та навички; 
·        
розвивати музичну пам’ять
учнів.
Обладнання: 
- для вчителя: DVD-диск, картки, фрагмент мультфільму «Подорожі у
     часі», музичний інструмент, програвач;
твори для слухання:  «Святий Миколай» -
муз. О. Янушкевич, сл. Л. Недін, «Святий Миколай» - муз.та сл. Руслан Грех;
твір для виконання: «Новорічна» - сл. Є.
Бережного, муз. О. Янушкевич  
для учня: картки
Хід уроку
| № п/п | Орієнтов-ний час | Діяльність учителя | Діяльність учнів | Очікуваний результат | 
| І. |                                                        Пояснення нового матеріалу  | |||
| 1.1 | 1
  хв | Музичне вітання | Учні й вчитель вітаються | Налаштування учнів на урок | 
| 1.2 | 4,5
  хв | Учитель пропонує учням переглянути фрагмент
  мультфільму «Подорожі у часі» та дати відповіді на запитання: 1.   
  Про
  кого і про що розповідається у мультфільмі?  2.   
  Де
  побували кролики і як це їм вдалося? 3.   
  Як
  ви вважаєте, чи можливо сьогодні здійснити подорож у часі?  | Учні переглядають мультфільм і
  дають відповіді на запитання учителя | Аналітико-поняттєве налаштування
  на вивчення теми уроку | 
| 1.3 | 0,5
  хв | Повідомлення теми та
  мети уроку |  |  | 
| 1.4 | 3
  хв | Учитель пропонує учням переглянути мультфільм на
  пісню Р.Греха «Святий Миколай» та відповісти на запитання:  5.                 
  Як
  вдається святому Миколаю вчасно подарувати всім слухняним діткам подарунки? | Учні переглядають мультфільм і
  відповідають на запитання | Налаштування на вивчення теми
  уроку, міжпредметні зв’язки, актуалізація опорних знань учнів | 
| 1.5 | 2,5
  хв | Учитель
  пропонує учням прослухати музичний твір («Святий Миколай» - муз. О.
  Янушкевич, сл. Л. Недін), переглядаючи картинки, подані на картці (формат
  А-5),  порівняти її з твором, який вони
  співають та   відповісти на запитання: 1.   Про що співається у цих піснях? 2.  Який настрій подарували вам ці пісні? 3.  Що є спільним і відмінним у звучанні цих
  пісень? | Учні виконують завдання, працюють
  із карткою | Пізнавальна  діяльність учнів | 
| 1.6 | 1
  хв | Узагальнюючи проведену роботу, учитель наголошує на
  тому, що музичну композицію, яку вони щойно прослухали, було виконано «а
  капела» - виконання пісні без музичного супроводу. (Картка формату А-6 «А капела») | Учні сприймають навчальний
  матеріал | Поглиблення компетентнісного рівня
  з теми | 
|  | 1,5
  хв | Фізкультхвилинка з «Ялиночка» (відео DVD-диск) | Учні виконують вправи за зразком
  на відео | Фізичне розвантаження | 
| ІІ | Музикування | |||
| 2.1 |  2 хв | Поспівка «Зимонька».
  Учитель пропонує учням виконати
  поспівку (ноти на DVD-диску в папці до попереднього уроку) | Учні виконують поставлене завдання | Поглиблення компетентнісного рівня
  з теми | 
| 2.2 | 3,5
  хв | Учитель пропонує учням виконати
  пісню «Новорічна» - сл. Є. Бережного, муз. О. Янушкевич   | Учні виконують поставлене завдання | Поглиблення компетентнісного рівня
  з теми | 
| 2.3 | 2,5
  хв | Учитель після першого виконання
  пісні пропонує учням виконати декілька фраз пісні, заміщаючи текст словами
  «ті-ті», «та» в залежності від тривалості звуків (вправа)  | Учні виконують поставлене завдання | Поглиблення компетентнісного рівня
  з теми | 
| 2.4 | 4
  хв | Учитель пропонує учням переглянути
  та прослухати відеопрезентацію «Ритми зими» Учитель організовує клас на
  виконання музично-дидактичної гри: проплескати мелодію: підказкою є малі та
  великі зображення сніжинок (ритмічна вправа) | Учні виконують поставлене завдання | Поглиблення компетентнісного рівня
  з теми | 
| 2.5 | 6
  хв | Учитель організовує клас на
  виконання пісні «Новорічна» | Учні виконують поставлене завдання | Поглиблення компетентнісного рівня
  з теми | 
| ІІІ. | Підсумок
  уроку. | |||
| 3.1 | 2
  хв | Учитель пропонує учням дати відповідь
  на запитання: - 
  Як ви розумієте значення слова «а капела»?  | Учні вчаться роботи висновки з
  вивченої теми | На підставі власних суджень
  відбувається систематизація та узагальнення мистецьких компетенцій учнів | 
| 3.2 | 1
  хв | Учитель здійснює вербальне оцінювання
  навчальних досягнень учнів із даної теми |  |  | 
https://drive.google.com/drive/folders/1I-gQb3HnsVPjPVksC64olMzcOii3y19l?usp=sharing