ТЕМА ТИЖНЯ №15: ПОДОРОЖ У ЧАСІ

 

ТЕМА ТИЖНЯ №15: ПОДОРОЖ У ЧАСІ

Урок № 15-О

Тема уроку:  Подорож у часі «Дарунки у день Святого Миколая». Прикладна діяльність. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Поняття контрасту. Аплікаційна робота «Святкова ялинка»

Мета і завдання:

  • ознайомити учнів з принципом створення симетричної силуетної форми;
  • ознайомити учнів з поняттям контрасту;
  • повторити характеристики кольорів: темний – світлий, теплий – холодний;
  • розвивати в учнів навички виконання декоративної композиції;
  • розвивати творчу уяву та фантазію учнів.

Обладнання:

·   для вчителя: DVD-диск,кольоровий папір, клей, ножиці

·   для учня: картки, кольоровий папір, клей, ножиці, прості олівці.

 

Хід уроку

№ п/п

Орієнтов-ний час

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Очікуваний результат

І.

                                                       Пояснення нового матеріалу

 

 

Вступ

1.1

1,5 хв

Емоційне введення.

Учитель пропонує учням переглянути відеофрагмент «Зимова казка» та дати відповіді на запитання:

1.     На яке найперше зимове свято з нетерпінням чекають всі діти?

Учитель пропонує учням прослухати розповідь.

«ДАРУНКИ В ДЕНЬ ВЯТОГО МИКОЛАЯ»

Всі діти з радістю та надією чекають День Святого Миколая.

За народним повір’ям у цей день слухняні і чемні діти за свої добрі вчинки обов’язково отримують від Миколая подарунки. Як же Святий Миколай встигає до усіх дітей на Землі?  Наша планета кругла, тому в різних її місцях час на годиннику теж різний. Завдяки цьому Святий Миколай своєчасно встигає до кожної дитини.                            

Учні переглядають відео та дають відповіді на запитання, налаштовуються на вивчення теми

Поняттєво-емоційне налаштування на сприйняття теми та мети уроку

1.2

0,5 хв

Повідомлення теми та мети уроку

 

 

1.3

1,5 хв

Учитель звертає увагу учнів на картину Мішель Волпіцелли «Редагування кольору. Блакитний» на картці (формат А-5) та пропонує дати відповіді на запитання:

1.     Що зображено на картині?

2.     Назви кольори, які використав художник у своїй роботі.

3.     Який настрій виник у вас від побаченого на картині?

Учні сприймають навчальний матеріал, працюючи з карткою

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

1.4

2 хв

Учитель пропонує учням переглянути зображення новорічних кульок на картці (формат А-6) та виконати завдання, яке підготував для них Грайлик: визначити

1.       Які з них мають світлі кольори?

2.       Які є темними?

3.       Назвати теплі кольори.

4.       Які з кульок мають  холодний колір?

Актуалізація опорних знань учнів

Підготовка учнів до вивчення нового матеріалу

1.5

3 хв

Учитель звертає увагу учнів на іншу картку (формат А-6), на якій подані контрастні пари (світлий - темний, теплий – холодний), та на надпис на ній.

Учитель пропонує учням назвати контрастні пари кольорів із картки за «принципом» «світлий – темний», а потім «теплий – холодний»

Учні сприймають навчальний матеріал, працюють з карткою

 

Включення учнів у пізнавальний  процес

1.6

0,5хв

Учитель звертає увагу учнів на зображення на звороті цієї картки (формат А-6) та пропонує ознайомитися із визначенням поняття «контраст». Кольори, які  відрізняються між  собою, як світлий  та темний, теплий і холодний – називаються контрастними

Учні сприймають навчальний матеріал, працюють з карткою

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

1.7

1 хв

Фізкультхвилинка (відео DVD-диск у папці до 15 уроку музичного мистецтва) «Ялиночка»

Учні виконують вправи за зразком на відео

Фізичне розвантаження

1.8

0,5 хв

Учитель наголошує на  правилах техніки безпеки при роботі з ножицями

Учні засвоюють інформацію вчителя

Формування навичок безпечної роботи з ножицями

І

Практична робота

2.1

19,5 хв

Виконання аплікаційної роботи під керівництвом учителя.

1.    Аркуш зеленого паперу складаємо навпіл (лінія згину повинна бути перпендикулярною до його довшої сторони)  та по лінії згину розрізаємо навпіл.

2.    Одну з частин паперу складаємо навпіл (лінія згину повинна бути перпендикулярною до його коротшої сторони), кольоровою стороною в середину.

3.    За зразком, представленим у робочому альбомі-зошиті, по отриманій заготовці наносимо зображення половини ялинки.

4.    Вирізаємо зображення по отриманому контуру та розгортаємо отриману форму.

Учитель наголошує на тому, що отримане зображення ялинки складається з двох однакових, дзеркально відображених частин. Таке зображення називається симетричним, причому лінія згину є віссю симетрії.

5.    Наклеюємо отримане силуетне зображення ялинки наклеюємо на аркуш паперу синього кольору у вертикальному форматі по центру.

6.    Учитель дзвертає увагу на зображення «Ялинка у святковому оздобленні» і пропонує учням прикрасити свої ялинки, використавши для цього вирізані з кольорового паперу (жовтого, червоного тощо, крім зеленого) зображення різних геометричних фігур, які нагадують ялинкові іграшки

Учні знайомляться  з етапами виконання роботи та сприймають інформацію вчителя

Поглиблення компетентнісного рівня учнів із теми

 

ІІІ.

Підсумок уроку.

3.1

1 хв

Учитель пропонує учням знайти на своїх партах і показати предмети симетричної форми (підручник тощо) та показати де в них знаходиться вісь симетрії

Учні виконують завдання вчителя

Системати-зація знань, умінь та навичок учнів

3.2

3 хв

Учитель розміщує на дошці учнівські роботи, в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять, що засвоювалися на уроці, та роботи які містять характерні учнівські помилки і спільно з учнями проводить їх аналіз (основна увага звертається на правильність і цілісність композиційного розміщення зображення, контрастність елементів оздоблення відносно кольору ялинки)

Учні під керівництвом учителя проводять аналіз творчих робіт однокласників

На підставі аналізу відбувається систематизація та узагальнення поняттєвих компетенцій  учнів.

3.3

1 хв

Учитель здійснює вербальне оцінювання навчальних досягнень учнів із даної теми

 

 

 

Урок 15-М

Тема уроку:  Подорож у часі «А хто, хто Миколая любить…». Пісні зимових свят. Слухання «Святий Миколай». сл. Л. Недін, муз. О. Янушкевич. «А капела» - виконання пісні без музичного супроводу. Виконання  пісні «Новорічна» - сл. Є. Бережного, муз. О. Янушкевич 

Мета і завдання:

·         ознайомити учнів із поняттям «а капела»;

·         формувати в учнів навички аналізу-інтерпретації музичного твору;

·         формувати в учнів навички поведінки та постави під час співу;

·         формувати інтерес до творів музичного мистецтва та музикування;

·         розвивати в учнів емоційне ставлення до краси музичних творів;

·         розвивати співочі уміння та навички;

·         розвивати музичну память учнів.

Обладнання:

  • для вчителя: DVD-диск, картки, фрагмент мультфільму «Подорожі у часі», музичний інструмент, програвач;

твори для слухання:  «Святий Миколай» - муз. О. Янушкевич, сл. Л. Недін, «Святий Миколай» - муз.та сл. Руслан Грех;

твір для виконання: «Новорічна» - сл. Є. Бережного, муз. О. Янушкевич 

для учня: картки

Хід уроку

№ п/п

Орієнтов-ний час

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Очікуваний результат

І.

                                                       Пояснення нового матеріалу

1.1

1 хв

Музичне вітання

Учні й вчитель вітаються

Налаштування учнів на урок

1.2

4,5 хв

Учитель пропонує учням переглянути фрагмент мультфільму «Подорожі у часі» та дати відповіді на запитання:

1.    Про кого і про що розповідається у мультфільмі?

2.    Де побували кролики і як це їм вдалося?

3.    Як ви вважаєте, чи можливо сьогодні здійснити подорож у часі?

Учні переглядають мультфільм і дають відповіді на запитання учителя

Аналітико-поняттєве налаштування на вивчення теми уроку

1.3

0,5 хв

Повідомлення теми та мети уроку

 

 

1.4

3 хв

Учитель пропонує учням переглянути мультфільм на пісню Р.Греха «Святий Миколай» та відповісти на запитання:

5.                  Як вдається святому Миколаю вчасно подарувати всім слухняним діткам подарунки?

Учні переглядають мультфільм і відповідають на запитання

Налаштування на вивчення теми уроку, міжпредметні зв’язки, актуалізація опорних знань учнів

1.5

2,5 хв

Учитель пропонує учням прослухати музичний твір («Святий Миколай» - муз. О. Янушкевич, сл. Л. Недін), переглядаючи картинки, подані на картці (формат А-5),  порівняти її з твором, який вони співають та 

відповісти на запитання:

1.  Про що співається у цих піснях?

2.  Який настрій подарували вам ці пісні?

3.  Що є спільним і відмінним у звучанні цих пісень?

Учні виконують завдання, працюють із карткою

Пізнавальна  діяльність учнів

1.6

1 хв

Узагальнюючи проведену роботу, учитель наголошує на тому, що музичну композицію, яку вони щойно прослухали, було виконано «а капела» - виконання пісні без музичного супроводу.

(Картка формату А-6 «А капела»)

Учні сприймають навчальний матеріал

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

 

1,5 хв

Фізкультхвилинка з «Ялиночка» (відео DVD-диск)

Учні виконують вправи за зразком на відео

Фізичне розвантаження

ІІ

Музикування

2.1

 2 хв

Поспівка «Зимонька». Учитель пропонує учням виконати поспівку (ноти на DVD-диску в папці до попереднього уроку)

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

2.2

 

3,5 хв

Учитель пропонує учням виконати пісню «Новорічна» - сл. Є. Бережного, муз. О. Янушкевич 

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

2.3

2,5 хв

Учитель після першого виконання пісні пропонує учням виконати декілька фраз пісні, заміщаючи текст словами «ті-ті», «та» в залежності від тривалості звуків (вправа)

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

2.4

4 хв

Учитель пропонує учням переглянути та прослухати відеопрезентацію «Ритми зими»

Учитель організовує клас на виконання музично-дидактичної гри: проплескати мелодію: підказкою є малі та великі зображення сніжинок (ритмічна вправа)

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

2.5

6 хв

Учитель організовує клас на виконання пісні «Новорічна»

Учні виконують поставлене завдання

Поглиблення компетентнісного рівня з теми

ІІІ.

Підсумок уроку.

3.1

2 хв

Учитель пропонує учням дати відповідь на запитання:

-  Як ви розумієте значення слова «а капела»?

 

Учні вчаться роботи висновки з вивченої теми

На підставі власних суджень відбувається систематизація та узагальнення мистецьких компетенцій учнів

3.2

1 хв

Учитель здійснює вербальне оцінювання навчальних досягнень учнів із даної теми

 

 

 

 Повий обсяг матеріалів Урока 15. "Мистецтво"-  завантажити за покликанням 

https://drive.google.com/drive/folders/1I-gQb3HnsVPjPVksC64olMzcOii3y19l?usp=sharing